Μαθήματα

ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ : Ο ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ

Ο ηθοποιός  κινείται στο χώρο του έργου μετά τον συγγραφέα ως δημιουργός. Όχι ως απλό εκτελεστικό όργανο. Τα όρια της ερμηνείας του καθορίζονται από τους τρόπους και τις πρακτικές που γνωρίζει και μπορεί να εφαρμόσει στην πορεία του για να ανακαλύψει και να ενσαρκώσει κάθε φορά το ρόλο του.
Στόχος των μαθημάτων είναι μέσα από συγκεκριμένες μεθοδολογίες να αναπτύξει μια δική του προσωπική μέθοδο  στον τρόπο που προσεγγίζει έναν ρόλο καθιστώντας την παρουσία του απόλυτα δημιουργική στη σύνθεση της παράστασης μαζί με τον σκηνοθέτη.
 Οι δυο άξονες των μαθημάτων ακολουθούν:
1.Τη Μέθοδο του Μιχαήλ Τσέχωφ  όπου η δημιουργία του ρόλου ξεκινά από το σώμα  και τις δυναμικές που ενεργοποιούνται μέσα σ’ αυτό ,αλλά και την εξάσκηση και την ενδυνάμωση της φαντασίας  με εργαλεία τον αυτοσχεδιασμό, σωματικές και ψυχοδιανοητικές ασκήσεις.
2. Την πορεία από το γραπτό κείμενο στον προφορικό λόγο.
Η  προσέγγιση και η ερμηνεία των θεατρικών κειμένων μέσα  από  τη μέθοδο του Κωνσταντίν Στανισλάβσκι, καθώς και τις τεχνικές της μεθοδολογίας του Subtext. Τα βήματα που ακολουθεί  κανείς στην ανακάλυψη του «κρυφού»  κειμένου κάτω από το κείμενο του συγγραφέα. Ο λόγος ως  μέσο για  την έκφραση της ανθρώπινης εμπειρίας.
Με δυο  διαφορετικές εκκινήσεις το λόγο και το σώμα,  η συνάντηση είναι η μια και μοναδική  πραγματικότητα  στην τέχνη της υποκριτικής. Ο ηθοποιός ως ολοκληρωμένη σκηνική παρουσία

ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗ Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της ανώτερης δραματικής σχολής “Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας” του Γιώργου Κιμούλη. Απόφοιτος Παιδαγωγικού τμήματος (Ι.Ε.Κ. Σωτηροπούλου) και Καλλιτεχνικής φωτογραφίας (Ε.Μ.Ε.Φ.)
Στο Παρίσι έρχεται σε επαφή με τις βασικές αρχές της σχολής του Ζακ Λεκόκ πάνω στο σωματικό θέατρο και την mime corporele, με την ομάδα “Compangie Tournemine” και με τη μέθοδο του Μιχαήλ Τσέχωφ στην τριετή φοίτηση της στο “Σύγχρονο Θέατρο  Αθήνας”, με δασκάλα την Ταμίλα Κουλίεβα, την οποία  και διδάσκει από το 2007. Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό (βιοενέργεια), με τον Andrew Visnevski- Arts Educational Drama school of London (Υποκριτική- Subtext), τον Masaki Iwana (Butoh), με τον Σίμο Κακάλα (μάσκα), με την Tamara Bandekas (AlexanderTechnique), με την Lilo Baur-Theatre Complicite (το θέατρο ως παιχνίδι), με την Φρόσω Μπενετή ( Εμψύχωση και Συνθετική Παιγνιόδραση), το σύστημα φωνής της Μίρκας Γεμεντζάκη και μαθήματα σύγχρονου χορού με την Αγγελική Στελλάτου (Release technique) και Μαρία Ανθυμίδου- Αλίκη Καζούρη Χριστίνα Γεροσίδερη (Limon Technique) στη σχολή χορού Χοροκίνηση.
Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με το Εθνικό θέατρο, το ΚΘΒΕ, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το Δη.Πε.Θε Πάτρας, το Θέατρο Τέχνης, με την Εταιρία Θεάτρου “Χώρος” του Σ. Κακάλα και με τους σκηνοθέτες :  Αρβανιτάκη, Σεβαστίκογλου, Κακάλα,  Θεοδωρόπουλο, Χατζάκη, Τζαμαργιά, Ζούλια, Καζάκο, Κονιόρδου, Γιοβανίδη, Δελή, σε έργα των Μπρέχτ, Ανούιγ, Μελκιό, Ευριπίδη, Σοφοκλή, Αριστοφάνη, Ροίδη, Χορτάτζη, Ζέη, Καψούρου, Βίζνιεκ κ.α. Στο σινεμά με τους Σεβαστίκογλου, Μασκλαβάνου, Κέκκα ενώ υπήρξε ενεργό μέλος της χοροθεατρικής ομάδας “μετ’ εμποδίων” με παραστάσεις στο Φεστιβάλ Αθηνών και στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
Έχει διδάξει στην Ανώτερη Δραματική σχολή του Α. Βουτσινά, στον Ίασμο- Β.Διαμαντόπουλος και σε θεατρικά εργαστήρια.
Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις:
“ Ένα Ελεύθερο ζευγάρι” Ντ.Φο-Φ.Ράμε, Θέατρο Act Πάτρα 2019-20
“ Η Μωβ Ομπρέλα” Α. Ζέη, Θ.Ν. Κόσμου /Θέατρο Άνεσις, 2019-20
“Δαίδαλος και Ίκαρος” Α.Γιαννοπούλου, Παιδική σκηνή Θεσσαλονίκης Ράδιο Σίτυ, 2019-20“
“Η Μωβ Ομπρέλα” Α. Ζέη, Δη.Πε.Θε. Ιωαννίνων, 2018-19 
“Το γαϊτανάκι” Ζ. Σαρή, Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης Ράδιο Σίτυ, 2016
“Το Ξύπνημα της Άνοιξης” Φρανκ Βέντεκιντ, Θέατρο Αυλαία Θεσσαλονίκη, 2016
“Το παγκάκι” Α. Γκέλμαν, Studio Vis Motrix Θεσσαλονίκη, 2015 “Αίαντας” Γ. Ρίτσος,  Δη.Πε.Θε. Κοζάνης, 2015

ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ  : ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

Ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του ηθοποιού πέρα από την Φωνή, την Φαντασία και τη Δημιουργικότητα του είναι το Σώμα του. Στη ζωή μας καθημερινά κινούμαστε, μιλάμε και μεταφέρουμε λεκτικά και μη λεκτικά μηνύματα. Στο Θέατρο ο ηθοποιός εκτός από το λεκτικό κείμενο που φέρει, κουβαλά και έναν ολόκληρο κόσμο, χτίζει έναν χαρακτήρα που ζει σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον, φέρει κάποια χαρακτηριστικά, μια συγκεκριμένη φωνή, ένα σώμα που αναπνέει, δρα και αντιδρά με το περιβάλλον του. Πόσες φορές μας έχει τύχει ως θεατές στο θέατρο να αναγνωρίσουμε στοιχεία για τον ήρωα μόνο μέσα από τη σκηνική του δράση, τις χειρονομίες του, την ανάσα του, το βλέμμα του, τη σιωπή του;
Το μάθημα της Κινησιολογίας βασίζεται στις αρχές του Σωματικού Θεάτρου του Jacques Lecoq και έρχεται να βοηθήσει τον ηθοποιό να αποκτήσει συνειδητότητα του σώματος του, να ανακαλύψει και να εξελίξει τα εκφραστικά του μέσα, τη “ζωντανή” σκηνική του παρουσία σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο. Ο ηθοποιός καλείται να παρατηρήσει και να εξερευνήσει με το σώμα του τον φυσικό κόσμο (στοιχεία της φύσης, ζώα, υλικά, χρώματα, επίπεδα σωματικής ενέργειας, εναλλαγές ρυθμών, ακινησία και κίνηση). Η κίνηση κι αυτή με αφετηρία το ανθρώπινο σώμα έχει τους δικούς της κανόνες : ισορροπία, ανισορροπία, αντίθεση, εναλλαγή, αντιστάθμιση, δράση και αντίδραση.
Όλοι οι παραπάνω κανόνες όταν συναντώνται στο σώμα του ηθοποιού, δημιουργούν ένα “ζωντανό” θέατρο και ο στόχος του μαθήματος είναι ο ηθοποιός να είναι “ζωντανός” πάνω στη σκηνή, πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το τέλος του λόγου.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΑΣΣΥ Γεννήθηκε στην Πάτρα. Στα δεκαοχτώ της ξεκίνησε τις σπουδές της στην Θεσσαλονίκη, στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Εκεί διάλεξε την κατεύθυνση της Υποκριτικής και  είχε την τύχη να έχει δασκάλους που έτρεφαν και εξακολουθούν να τρέφουν πολλή αγάπη για το θέατρο, ανάμεσα σε αυτούς τον Γιάννη Λεοντάρη, τον Πέτρο Ζηβανό, τη Λίνα Λαμπράκη, την Έφη Σταμούλη, τη Στέλλα Μιχαηλίδου, την Λυδία Φωτοπούλου και την Φιλαρέτη Κομνηνού.
Το 2013 ξεκίνησε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στην Κίνηση για το Θέατρο, στη Royal Central School of Speech and Drama, University of London. Η ενασχόληση της με το σώμα του ηθοποιού την οδήγησε στη LISPA (London International School of Performing Arts) οπου συνέχισε και ολοκλήρωσε τις διετείς σπουδές της στην παιδαγωγική μέθοδο του Jacques Lecoq με τίτλο Physical Theatre and Devising Performance. Στη LISPA εκπαιδεύτηκε στην χρήση μάσκας (Ουδέτερη, Εκφραστική, Εμβρυακή, Κλόουν), στην τεχνική Viewpoints και στην μέθοδο Devising για ένα θέατρο της επινόησης. Παρακολούθησε στο εξωτερικό Σεμινάρια Κίνησης με την Valentina Bordenave (μαθήτρια της Pina Bausch), μαθήματα Feldenkrais, Storytelling και Clown με τον Jonathan Young και μαθήματα Playfulness με την AngelaDeCastro. 
Έχει παρακολουθήσει Σεμινάρια Σωματικού Θεάτρου με τους Push Physical Theatre New York και με την Complicite (Simon McBurney & Κώστα Φιλίππογλου),  Κίνησης με τις Amalia Bennett και Αποστολία Παπαδαμάκη, Σεμινάριο Μάσκας και Αρχαίο Δράμα με τον Σταύρο Ντουφεξή και  Υποκριτικής με τους Μιχαήλ Μαρμαρινό, Θοδωρή Αμπαζή, Γιάννη Καλαβριανό, Λυδία Κονιόρδου, Δήμητρα Λαρεντζάκη, Θωμά Μοσχόπουλο. Στην Ελλάδα,  έχει εργαστεί ως εμψυχώτρια Θεατρικού Παιχνιδιού στο Πολυδύναμο Κέντρο του Δήμου Πατρέων. Έχει οργανώσει σεμινάρια Σωματικού Θεάτρου βασισμένα στην Τεχνική του Jacques Lecoq.
Στο θέατρο έχει εργαστεί ως ηθοποιός στις παραστάσεις (Ελεύθερο Ζευγάρι, Μόνο γιατί μ’ αγάπησες, Το Φιλί Ανάποδα, Το Χώμα Λερώνει, Mute, Φίλησε με Φολβίλ κ.α) και ως βοηθός σκηνοθέτη με τον Θοδωρή Αμπαζή για την όπερα “Περουζέ”, με την Σοφία Πάσχου και τους Patari Project για την παράσταση “Οδύσσεια”.
Τέλος, έχει επιμεληθεί την κίνηση στις παραστάσεις “Οι Τόποι είναι Ήχοι” (Μ. Φλωράτου), “Μόνο γιατί μ’ αγάπησες” (Γ. Δίπλας).

ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ : ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

Η φωνή του κάθε ανθρώπου κατέχει έναν ξεχωριστό ήχο που του τον έχει δώσει η φύση. Έτσι του δίνεται η δυνατότητα να εκφράζεται και να επικοινωνεί με τους άλλους. Όταν το ηχόχρωμα της φωνής μας μεταβάλλεται, αποκαλύπτει τη συναισθηματική μας κατάσταση (χαρά, λύπη κ.τ.λ). Η φωνή στο τραγούδι σε συνδυασμό με την κίνηση και τη γλώσσα του σώματος αποτελούν τρόπο έκφρασης και εξυψώνουν την τέχνη. Η φωνή είναι ένα μουσικό όργανο που έχει ο καθένας μέσα του και ταυτόχρονα αντιπρόσωπος της ψυχής του. Στόχος του μαθήματος είναι η σταδιακή απελευθέρωση της φωνής με το μοναδικό τρόπο έκφρασης του κάθε μαθητή. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα ασχοληθούμε με :
Σωστή στάση του σώματος – χαλάρωση – ηρεμία του σώματος
Αναπνοή – στήριξη διαφραγματική
Ορθοφωνική τοποθέτηση φωνής
Διδασκαλία τραγουδιού

ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Γεννήθηκε στην Πάτρα και σπούδασε μουσική (Πτυχιούχος πιάνου και ανωτέρων θεωρητικών). Έχει κάνει  μαθήματα στο κλασικό τραγούδι και έχει παρακολουθήσει 2 χρόνια μαθήματα υποκριτικής από τους Χρήστο Στρέπκο και Φάνη Δίπλα καθώς και μαθήματα κίνησης, ενδυματολογίας και κινηματογράφου.
Στα πλαίσια της εκπαιδευτικής του δραστηριότητας έχει γράψει και σκηνοθετήσει πάνω από 40 μουσικοθεατρικές παραστάσεις  με παιδιά καθώς και μια ταινία μικρού μήκους με τίτλο : «Μη ψάχνεις τα ορατάς στα αόρατα» με θέμα την εξάρτηση από το διαδίκτυο.
Δίδαξε αυτοσχεδιασμό και υποκριτική στην ομάδα «11 υπογείως» στην Πάτρα.
Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού και έχει συμμετάσχει  στην οργάνωση-συντονισμό μαθητικών ομάδων στα πλαίσια ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ χορωδιών (Δήμων  Καλαμαριάς, Γρεβενών, Σπάρτης, Καρδίτσας , Πάτρας) καθώς και στο διεθνή διαγωνισμό της ακαδημίας Castellamaredi Stabia της Νάπολη, παίρνοντας αργυρό μετάλλιο .
Έχει τιμηθεί για την προσφορά του στην εκπαίδευση από το δήμο Δεσκάτης Γρεβενών καθώς και από τη Νομαρχία Αρκαδίας.
Εργάζεται ως καθηγητής μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.